4 feb 2009

UN PROBLEMA DE MATOMÀTIGUES

Fa exactament un any vaig sembrar una tomatiguera i avui té 8 tomàtics, que pesen 175 grams cada un i tenen 23 pipides. Sa meva intenció és vendre la meitat dels tomàtics a 0,79 €/Kg i sembrar ses pipides de s'altre meitat per tenir més tomatigueres l'any qui vé i repetir-ho fins a 11 anys. Passa que només 1 de cada 7 pipides treurà una tomatiguera nova, però com que sa terra és cada any més fèrtil, ses tomatigueres noves tindran 1 tomàtic més any rere any, i ses ja sembrades s'any anterior en treuran 2 més. Una altra cosa a tenir en compte és que es preu dels tomàtics puja un 4% annual i que entre es segon i es tercer any hi haurà una plaga de mosques que reduirà un 10% sa producció i entre es setè i es vuitè any farà un temporal de fred i neu i se me congelarà es 4,5% de sa producció.
Sa pregunta és: Podré as cap d'11 anys, si venc tots els tomàtics, comprar-me un terreny de 259 metres quadrats prop de cala galdana si es preu des sòl fós de 277 € es metre quadrat i tenir una elefany durant 3 dies que s'alimenti de cacuets banyats en or de 32 quilats que va a 890 € es quilo, pensant que per cada cacuet que pesa 10 grams farien falta 5 grams d'or i que s'elefany menjaria 3,5 kg de cacuets, or inclòs, as dia?
Si puc, avisau-me, que ho faré.

6 comentarios:

Anónimo dijo...

No, perque si vens tots es tomatics nomes tindras 0.79€ x 8 = 6.32€

angeltotti20 dijo...

vendré tots els tomàtics que tengui as cap d'11 anys...

Neus dijo...

Jo trob que no, perquè si ho fas s'elefany es morirà d'un cacuet daurat que li passarà per s'altre tubo i no te durarà 3 dies... però bonu, per provar que no quedi ;)

Andrea dijo...

pues jo si crec k sigui posible.
es més! si s'elefant menja prou cacuets.. i no es mor ( com cruelment pensa na neus..) pots aconseguir merda d'elefant amb troços d'or!!! i repetir s'operació :)

Anónimo dijo...

Es clar k es pot.
Tú no venguis cap tomàtig ara, espera 11 anys, i llavors els podràs vendre com si fos un vi de reserva. Seria "tomàtig de reserva", a preu d'or, es clar.
I forrat estaràs, fàcil...
A més mas d fer cas a jo k hi entenc un ou, oçò.
Quins temes més interessants k tocam per aki!!!!!!
Ja, ja, ja...

Fel dijo...

Jo tenc 2 teories.

Teoria 1: Jo crec que ara que sa crisis esta de moda, prest hi haura una crisis tomàtigofinancera(o algu aixi) que farà que cada tomàtic estigui a preus elevadíssims i que amb cada tomatic podràs comprar un pack que estigui format per un elefany i uns sacs plens de cacuets(o cacavets com diuen a lô) que estiguin banyats en or i que no siguin mortals.
És bastant evident.
Teoria 2:Si aconegueixes manipular genèticament un tomàtic i fas que xerri, estic segur que sí que podràs.

Trop que amb aquestes dues teories es demostra una tercera teoria que demostra que a sa feina m'avorresc molt!

Rafel